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Feb 4, 2011

BRAND INFORMATION "Saskia Diez"




My jewelry is there to embellish”
For a long time, we associated jewelry design first and foremost with one thing, complex handcrafted items made of precious materials. It was the visual expression of luxury that was important. For some years now a few young designers who deliberately oppose this view of jewelry and create formally reduced designs which incorporate influences from fashion, art and design have been attracting attention. The Munich-based designer Saskia Diez has made a decisive contribution to this trend in jewelry design. Shortly after completing a classic apprenticeship as a goldsmith she got the feeling that for her the traditional world of jewelry was just too restrictive. She studied industrial design and worked at various design studios, including for Rosenthal and Konstantin Grcic, before her path led her back to jewelry design, more by coincidence than anything else. An industrial design perspective is clearly recognizable in her designs. They captivate us with their clarity and intelligent simplicity, play with cultural and formal references, combine the traditional and the modern and refer to the zeitgeist, without being trendy. They make reference to familiar things, reprogram them and deliberately question the principles according to which individual items of jewelry are made: Does a ring, in itself, have to be solid and closed? Can a clasp also be decorative? Despite her serious, reflective approach, Saskia Diez’s designs are never lacking in poetry.

‘’私のジュエリーは装飾のためにあるようなもの’’
長い間、ジュエリーデザインと言えば何よりも高い素材で複雑な手作業過程で作られたもの、を連想してきました。ラグジュアリーさを表すビジュアル表現は大事ですが、ここ数年間若手デザイナーたちは意識的にこのような態度に反し、ファッションやアート・デザインから影響されたミニマルなデザイン形式で注目を集めました。ミュンヘンをベースに活動するデザイナーSaskia Diezもこのようなジュエリーのトレンドに置いて重要な役割を果たしてきました。職人の徒弟期間を終えた彼女は伝統のジュエリーの世界にはとても制限が多いと感じました。インダストリアルデザインを勉強し、Rosenthal, Konstantin Gricicといった様々なデザインステュディオでの経験を持つ彼女が、ジュエリーデザインの道に進むようになったのも必然に違いないでしょう。インダストリアルデザインの観点は明確かつ分かりやすく彼女のデザインに表れています。そのデザインはクリアで知的でサインプルで、文化的要素とフォーマルさを自由自在に使い、伝統的要素とモダーンな要素が一体化した、トレンドに流されない時代精神を反映しています。馴染みやすいものをどう再解釈するか、個人が持つ・身につけるアイテムとして問い続けます;もし指輪だったら、指輪は必ず堅くて閉じられた円型であるべきなのか?はめるのはデザイン的にどうなのか?彼女の真剣さやこのようなアプローチにも関わらず、saskia diezのデザインはエレガントさを保ち続けます。



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